Knäpphund

Dixie är allt bra lustig hon. För en liten stund sedan började hon helt plötsligt klättra på mig som en galning. Jag fattade ingenting. Men när jag tittade mig omkring upptäckte jag att husse höll på och fixade med ismete-grejerna (själv har jag blivit så immun så jag inte ens hör det där pinglandet lägre), så då förstod jag. 
 
VARJE gång han plockar fram de där ismetepinglorna blir Dixie helt hysteriskt mammig och ska sitta i famnen och klättra upp bakom nacken osv osv. Antagligen för att hon tror att nu tänker husse sticka och lämna oss, och livet är fruktansvärt hemskt. Hon har tydligen fortfarande inte riktigt lärt sig att han ju faktiskt bara är borta ett par timmar och alltid kommer tillbaka igen... Och framförallt har hon tydligen inte lärt sig att han oftast inte ens åker iväg utan bara fixar med dem.
 
 
Ismetepingelgrejs. (Det har säkert något namn, men jag vet inte vad, jag tycker det räcker bra att jag vet vad det används till och hur det fungerar)
 
 
Lätt hysterisk liten knäpphund. Hållningen på öronen säger en hel del om nöjdehetsgraden...
 
Dixies lycka när han sedan lade undan fiskegrejerna är oberskrivlig. Hon hoppade av lycka, svansen viftade så man nästan trodde den skulle gå av, och hon kastade sig om halsen på sin älskade husse och gav honom världens bamsekram. Som sagt; KNÄPPHUND!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0