Lördagens middag (bättre sent än aldrig?)

I brist på annat intressant att berätta om idag (det mest spännande som har hänt är väl min hysteriska skrattattack på Träningsverket, och den går tyvärr inte att beskriva i ord) tänkte jag helt enkelt bjuda på bilder på lördagens middag. Hoppas det duger! 
 
I lördags var det ju dags för Träningsverkets årliga medlemsfest, och det har blivit lite av en tradition med middag hemma hos oss innan. I år delade vi upp det så att Emil stod för förrätten, jag lagade varmrätten, Sara gjorde efterrätten och Bodil fixade drickat till de olika rätterna. Mycket lyckat upplägg!
 
 
Förrätten. Kryddig morotssoppa och vitlöksbröd, till det serverades det bubbel (flaskan har jag hunnit slänga så jag minns dessvärre inte vad det var för bubbel). Supergott! 
 
 
Varmrätten. Medelhavskyckling med matvete (gör sig inte så bra på bild, men gör sig desto bättre i munnen), och till det drack vi Masi Campofiorin. Mmmm.
 
 
Efterrätten. Vit- och mörkchokladmousse (mäktigt men galet gott!), och till det kvällens mest spännande: ett dessertvin (det gula glaset) och ett chokladöl (det mörka glaset). Jag tyckte det blev supergott med kombinationen chokladmousse och chokladöl! Och kul med en lite annorlunda kombination som man aldrig skulle ha kommit på att prova själv. 
 
Jättegod och jättetrevlig middag blev det, och sedan hade vi även riktigt kul på medlemsfesten på Indigo. Mer sådant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0