Påsksammanfattning

Jaha, det har visst inte blivit så där värst mycket bloggande under påsken... Jag försökte igårkväll men då räckte inte 3G-täckningen till och klockan var för mycket för att gå ner till storstugan och låna WiFi. Så nu tänkte jag försöka gottgöra det lite med en sammanfattning med bilder. 
 
I torsdags hade vi Bodil, Jocke, Malin, Macke och Emil över på lite raclettekväll. Lika sjukt gott som vanligt och mycket trevligt! 
 
 
Emil hade dessutom med sig en morotskaka som jag är helt övertygad om att var världens godaste! Den var verkligen heeelt gudomlig! Och så hade vi mina missbildade chokladtryffelägg (som såg fördjävliga ut men smakade himmelskt) ocskå, så det gick då verkligen ingen nöd på oss! 
 
I fredags åkte vi ut till stugan där det fixades på bryggan mest hela dagen, jag och dogzen passade även på att njuta en hel del av det underbara vädret och busa på vår tillfälliga sandstrand (normalt är det havsbotten, men det är sådant sinnessjukt utvatten nu så halva viken hade förvandlats till strand). 
 
 
Och på kvällen bjöd mamma och pappa på lammstek med kaffesås, så sjukt gott! Definitivt en av mina favoriträtter! Det är sådana gånger jag omöjligt kan sluta äta när jag är mätt, jag äter tills det liksom inte går att äta mer.... 
 
 
Åh, synd att det inte går att känna smaker genom att se på bilder, då hade ni förstått vad jag menar.
 
På lördagen kom moster och kusiner ut på lite påskfika, och i övrigt spenderades dagen ungefär likadant som fredagen med sol och brygg-jobb och hundbus. 
 
 
 
Helt utslagen liten Bella framför brasan efter allt busande! 
 
Eftersom mina föräldrar stod för middagen på fredagen så var det vår tur igår, och inte behövde vi svälta den här gången heller! 
 
 
Till förrätt kallrökt lax med rårakor och smetana. Muuums!  
 
 
Till varmrätt en annan av mina storfavoriter: chili. Denna gång på lamm, sjukt gott!! 
 
 
Kvällens efterrätt var ett litet experiment! Inspirationen hittade jag på en blogg strax efter påsk förra året och har väntat på att få testa sedan dess! Det är alltså kinderägg fyllda med vitchokladmousse och så en "gula" i form av mangosylt. Riktigt gott och framförallt roligt! 
 
Idag har det återigen varit brygg-fixande på schemat fram till 14-tiden då vi tog vårt pick och pack och åkte hem till stan, tvättade upp oss själva och hundarna och sedan vidare ut till Finström för påskmiddag. Massa gott, hela 4 efterrätter (!!) (jag gjorde kinderäggen idag igen), och vi rullade verkligen därifrån efter nästan 6 timmar!
 
Sammanfattningsvis har det alltså varit en sjukt bra påsk! Jag tror bestämt att jag ska börja gilla påsken från och med nu. Tidigare har jag hatat påsken, men bara jag slipper färgglada fjädrar och fula dekorationskycklingar så kan jag inte se vad det kan vara för fel med extra ledighet, massa god mat och ett steg närmare sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0