Grattis lilla papsen! / Mallorca del 3

Idag fyller min älskade lilla pappa 60 år! Grattis grattis grattis!!! Lite synd att vi inte kunde stanna på Mallorca och vara med och fira honom idag, men jag ringde i alla fall och sjöng för honom i morse och mamma har lagt upp bilder på champagne och jordgubbar på Facebook så jag tror att han är ganska nöjd ändå! 
 
 
Jag hade ingen riktigt bra bild på honom nu från Mallis, så det fick bli en favorit i repris från Sthlm halvmara i höstas.
 
Vi tar väl lite bilder från sista dagen i Port de Pollenca då på samma gång? Vi började dagen med en riktigt skön morgonpromenad (och bannade oss själva för att vi inte hade gjort det varje morgon).
 
 
Sedan åkte vi in till gamla Pollenca och vandrade runt lite på en stor marknad där jag utan problem hade kunnat shoppa ihjäl mig på ostar, korvar, frukter, oliver.... Mmm. Tog dock endast en bild: 
 
 
Känns lite dumt så här i efterhand kan jag känna. Mig har ni ju sett förut liksom. Men om man kikar på tältet till höger om mig kan man i alla fall ana (om man kisar) att det hänger fullt med skinka och korv och grejer där.
 
Väl tillbaka i Port de Pollenca drack vi resans godaste kaffe, åt hysteriskt goda grillade mackor och drack en sangria som tyvärr var sjukt äcklig (alldeles för spritig och alldeles för mycket banan (!?) i).  
 
 
Sedan var det bara att springa ner till stranden och sista-sekunden-paniksola lite i en timme för att sedan slå sig ner på nästa restaurang och äta lunch/middag innan det bar av till flygfältet.
 
 
Helt underbar skaldjurspaella! (Och något skitig kameralins...) 
 
Mycket mycket nöjda med resan, även om vi som sagt gärna hade stannat längre (men det får bli nästa gång!), både hotellet, vädret, maten och sällskapet var tipp topp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0