Mallorca del 2

Vår andra hela dag i Port de Pollenca var det lite mulet när vi vaknade. Damen som hade hotellet vi bodde på sade att jag inte skulle få sola idag, att hon trodde att det kanske till och med skulle regna lite, och att hon rekommenderade oss att ta en vandring över berget till Cala Boquer ("light walk" kallade hon det, vissa i sällskapet höll inte helt med om det). 
 
Eftersom vi ändå hade tänkt gå den där vandringsleden så tänkte vi att vi passar väl på då när vädret ändå inte var helt hundra, så direkt efter frukosten begav vi oss iväg. Vi hann knappt upp för första backen innan solen började kika fram lite, "äh, det håller säkert bara en stund, jag kan ta solkräm när vi kommer fram" tänkte jag. En liten stund senare var det klarblå himmel och så fortsatte det resten av dagen - behöver jag säga att jag brände axlarna ganska rejält? 
 
Lite bilder från promenaden då! "Endast" 156 bilder av totalt 255 från hela resan knäpptes under vandringen, så det här blir bara en liten sammanfattning! 
 
 
På ditvägen var vi så upptagna med att gå så det togs inga bilder förrän vi började komma fram, men där knäpptes det för fullt sedan - för att inte tala om hemvägen då jag gick helt bananas med kameran!
 
 
Helt annorlunda landskap än man är van vid, riktigt häftigt faktiskt! Och underbart väder. Lillebror fick för sig att leka bergsklättrare när han började tröttna på allt promenerande, jag tror bestämt att mamma och faster var lite nervösa! 
 
 
Promenaden avslutades med fin utsikt över Port de Pollenca med klarblå himmel till skillnad från de mörka molnen som höll på att förstöra min dag när vi påbörjade vår vandring. 
 
 
Eftersom vi hade varit duktiga och motionerat fick resten av dagen till största delen bestå av maaat! 
 
 
Först lunch i form av helt galet goda tapas! Vi fick dock vänta mycket längre än vad som är acceptabelt så vi kastade oss direkt över den första tallriken, därför är det bara den som finns på bild för sedan var jag alldeles för upptagen med att äta och njuta.
 
 
På kvällen blev det firarmiddag i Alcúdia (vi hade ju liksom lite födelsedagsbarn med oss) med sangria, en alldeles alldeles gudomlig blandning av grillade skaldjur och fiskar, fruktansvärt goda ostar och avslutningsvis en kaffe-amaretto-drink (okej, den bilden fick vara med endast för att det ser ut som att jag petar mig själv i näsan med sugröret). 
 
Det blev ett långt inlägg det här, men det var en helt underbar dag! Nästa del (som även blir den sista) blir kortare, jag lovar. Åtminstone lite. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0