Dan före dopparedan

Jaa, från och med imorgon jobbar jag varje dag fram till julafton (ja, även lördag och söndag) så idag är det nästan dagen före julafton för mig. Därför tycker jag att vi gör en checklista för vad som ska göras före julafton och hur mycket jag har fått gjort hittils!
  • Julpynta - check
  • Julbaka
  • Göra julgodis
  • Köpa julklappar
  • Hugga julgran och pynta julgran
  • Julstäda
Hmm... Jag tror att vi kan vara rätt så överens om att jag ligger lite efter va? Jag har seriöst inte köpt en endaste liten julklapp än, och jag som faktiskt brukar vara ute i riktigt god tid med det! Jag plockade i alla fall undan lite här hemma idag, så det får väl räknas som att jag har börjat med julstädningen i alla fall...
.
.
Så här såg det ut förra året när vi var och jagade julgran (och fastnade med bilen i ett dike och fick bli uppdragna av en traktor).
.
Ja det vette tusan hur jag ska hinna med. Det kanske får bli att skippa julbaket, köpa färdigt julgodis och ge bort det i julklapp åt alla (två flugor i en smäll!) och köpa en färdigpyntad plastgran. Alternativt köpa alla julklappar från jobbet och vara uppe på nätterna för att fixa resten. Äh, julstress vad är det?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skippa julbak och julklappar gumman! Julen kommer och går ändå : ) Du jobbar alla dagar fram till jul skäm bort dig själv i stället med skön träning och promenader med de små vovvarna när du är ledig. Och så mycket mer miljövänligt är det också ; ) Puss! mamsen

2011-12-12 @ 08:57:16
Postat av: Charlie

Om det är till någon tröst så har jag två mattetenter kvar före jul, du slipper ju det i alla fall :)

2011-12-12 @ 09:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0