Marco-bilder

Nämen om vi skulle försöka få ut lite bilder från gårdagens trip till Marco Island då? Det är inte lätt att bara välja ut ett lagom antal för ett blogginlägg kan jag meddela, och även om jag lägger upp alla bilder så kan de inte ens nästan beskriva hur underbart vi hade det där.
.
.
Innan jag kom in i bilden hade de en lägenhet exakt här, fast 5 våningar ner, i lite drygt 20 år. Vi hade tur och fick gå på visning i en exakt likadan lägenhet (fast på 10:e våningen) som den Christofers familj hade innan Orlando-lägeneten. Jag förstår VERKLIGEN varför de pratar så mycket om det nu! Synd att den var så liten...
.
Det var helt perfekt väder, över 30 grader varmt men ute vid piren där vi låg fläktade varma vindar så där skönt som det aldrig gör hemma, sanden går inte ens att beskriva - den bestod av krossade snäckor och var alldeles vit och lite som kramsnö att gå i (förutom att den inte smälte eller var kall då förstås) och mina fötter jublade av lycka.
.
.
.
.
Havet var salt och tillräckligt vamt (med mina mått mätt, men så är jag ju van vid Ålands Hav också så jag vet inte om alla skulle hålla med, men typ 18 grader var det i alla fall) och fullt av fisk (Christofer fångade 12 st sheep head och 4 av dem var tillräckligt stora att ta hem och ha till lunch imorgon!) och snäckor och sjöstjärnor och delfiner(!!!!) (jag är barnsligt överdrivet förälskad i delfiner!!).
.
.
.
.
.
Delfin!! Det var två delfiner där och lekte, en kom riktigt nära två gånger men då hde jag så klart inte kameran med mig, och här hade jag så klart fel objektiv så det ser ut som att den är jättelångt bort. Men ändå, åh vilken lycka!
.
.
Sjöborrar fanns det hur mycket som helst om man dök lite. Fränt.
.
Ja, kort och gott hade vi en helt underbar dag som inte kan beskrivas i varken ord eller bilder och som avslutades med att glo på fina hus. Tänk om man ändå hade ett par miljoner (eller miljarder kanske förresten...) liggandes och kunde köpa en kåk (även de små var riktigt riktigt fina, alla med brygga och båt på bakgården) på Marco Island... Eller åtminstone en liten fjuttig lägenhet... Nåja, drömma kan man alltid!
.
.
.
.
Som sagt, en helt underbar dagsutflykt hade vi i alla fall! Lätt bästa dagen någonsin! Det här får helt klart bli en ny tradition. Sådana här skyltar ser man förresten inte så ofta där hemma:
.
.
"Panther traffic" stod det under de flesta av dem. Frääänt! Lite annat än älg-skyltarna.... Fast de är säkert jätteexotiska här å andra sidan....

Kommentarer
Postat av: Fanny

Åh vad härligt!!! Så himla fint där ju! Och du också :) Du ser så lycklig ut och jag kan förstå varför!

2012-02-20 @ 08:22:24
URL: http://ladyspalace.blogg.se/
Postat av: mamsen

Alltså, om ni bodde där, då kunde till och med jag genomlida flygningen över Attilanten (tror jag i alla fall när jag ser bilderna!) : ) Att de ens kunde tänka tanken att flytta...? Man skulle lätt hellre klämma in sig hundra människor i en liten lägenhet bara för att få detta! ; ) Ljuvliga bilder. Skoj att ni for dit! : ) Kram

2012-02-20 @ 12:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0