Till alla skadeglada

Min olycka är er glädje. Idag har jag:
1: haft småont i halsen och snorat
2: inte kunnat sola eftersom det bestämde sig för att idag nog var en himla bra dag att regna (varmt som fan har det visserligen varit, men hur hjälper det mig när det inte är värmen man blir brun av?)
3: inte kunnat träna pga punkt 1, vilket en regnig dag annars hade varit perfekt till
4: shoppat upp alla andras pengar eftersom jag
a) glömde fylla på med cash i plånboken
b) tydligen lagt korthållaren i poolväskan och inte i handväskan - och kunde alltså inte betala med kort heller
.
Men konstigt nog är jag ganska glad ändå! Problem nummer 4 har jag åtgärdat genom att köpa en ny plånbok där jag får rum med både kontanter och kort och nu finns det inga kontanter att fylla på med längre heller, så det bekymret är överstökat.
.
.
Nya träningsskor (tydligen har jag fått pippi på svart-rosa träningskläder?!) och nya fina plånboken. Dessutom fick jag med mig 3 par jeans till och är numera alltså lycklig ägare av inte mindre än 5 par nya fina jeans (okej, ett par är färdigt håliga, men ändå 4 som inte är håliga!) som inte är för stora! Helt fantastiskt. Födelsedagspresent till "syrran" och ett gäng underkläder hittade jag också.
.
Nu är det alltså bara allt det roliga kvar på shoppinglistan, dvs skor i massor (eller en 3-4 par i alla fall skulle jag behöva), klänningar (det behövs alltid, inbillar jag mig), och så presenter åt brorsan och något åt mamma och pappa. Och vi har fortfarande en hel vecka kvar, och det mesta av det här tänkte jag få ordnat på söndag då de har lovat regn och thunderstorms = shoppingdag! Very nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0