Favorit-tradition

Vi har en himla bra nyårsdagstradition med Bodil och Jocke som går ut på att vi äter god mat delvis bestående av nyårsaftons rester och där huvudingrediensen är hummer. Det är min nya favorit-tradition. Förra året gjorde vi en supergod hummersoppa med egengjord hummerfond, och i år blev det en variant av gårdagens underbara förrätt med hummer istället för pilgrimsmusslor.
.
.
Mmmm... Det passade nog bättre med pilgrimsmusslor men det blev väldigt gott det här också!
.
Sedan åt vi goda ostar och framförallt så drack vi det godaste vinet jag någonsin druckit och som passade så våldsamt bra till ostarna! Åh, jag blir helt lycklig bara jag tänker på det...
.
.
En Recioto som jag fick av Bodil i födelsedagspresent. Mmmmm. Jag skulle kunna dricka endast det och endast äta goda ostar till för resten av mitt liv, så gott var det! Halleluja-moment.
.
Vi lyckades även trycka i oss lite efterrätt efter det (sjukt mycket matkoma på det!), även det en variant på gårdagens efterrätt. Glass, stekta bananer, kolasås och daimkakor.
.
.
Sockerchock javisst! Farligt gott säger jag bara... Mmmmmm... Detta är lätt min nya favoritefterrätt! Nu har jag laddat upp ordentligt för morgondagens inventering på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0