KALV PÅ GRÖNBETE

Dixie var helt galet speedad idag när vi var ut på långpromenad efter jobbet. Det var 5 plusgrader så hon fick äntligen ha "sommarskrud" på sig (endast halsband, istället för vinterjacka och reflexsele).
.
Att säga att hon var som en kalv på grönbete är nästan en underdrift, hon hoppade och sprang och sparkade bakut och var allmänt sprallig och lycklig. När vi gick utanför Landskapsregeringen fick hon ett av sina Dixietypiska lyckorus, och började snurra runt runt runt som en minikarusell i ultrarapid! Jag höll på att skratta ihjäl mig.
.
Hade Dixie fått bestämma hade hon nog lätt kunnat SPRINGA runt HELA Åland. Så lycklig var hon, lilla pluttan. Just nu längtar Dixie (och jag) extra mycket till...
... Mys på en filt (och under en kudde) på stugan.
... Hjälpa matte och Bodil med kubbspelandet.
... Springa ifrån läskiga vågor på stranden.
... Hjälpa husse att fiska lax.
.
... Och allt annat mys och bus och kul! Åh vad vi vill ha sommar och varmt nu!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Men plutte vad liten hon ser ut där :D Vi längtar också !

2011-04-04 @ 21:12:41
URL: http://priss.se
Postat av: Fanny

Åååh, jag vill också ha sommar... Det är nog lite självplågeri att sitta och titta på såna där härliga bilder från tidigare somrar, men ändå gör man det!

2011-04-05 @ 12:29:05
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0