TANTVARNING

Idag har min första tantblomma flyttat in hos oss. Jag har egentligen aldrig riktigt gillat pelargoner, jag har alltid tyckt att de är tantiga och lite tråkiga. Men nu har jag en i alla fall...
.
Men det var faktiskt så att jag ville ha blommor till balkongen som inte dör för minsta lilla och som gärna blommar ganska mycket också, och enligt mamma skulle pelargoner då passa perfekt. Jag är tveksam, men man vet ju aldrig!
.
Mamma trodde i alla fall att den här blir vit, så det är bra - vita och rosa kan vara rätt fina, men röda är sjukt tråkiga tycker jag. Precis som med tulpaner. För att inte tala om gula tulpaner... Brrrr... Fast ja, det hör väl kanske inte hit.
Så här liten är den nu, lilla stackaren. Det ska bli spännande att se om det blir något av den!
.
Just nu försöker jag intala mig själv att jag har läst någonstans för inte allt för länge sedan att det är "inne" med pelargoner nu. Hoppas det är sant så kanske det inte känns fullt så tantigt och konstigt.

Kommentarer
Postat av: stina

Jag har alltid hatat pellisar. Tills i vintras när jag kom på att de faktiskt är riktigt trevliga. Kanske beror på åldern? :P

2011-04-19 @ 10:14:22
URL: http://bloggmorsa.blogg.se/
Postat av: Fanny

Hehe, inte för att det här kanske hjälper dig på nåt sätt men jag håller med om din syn på pelargoner :D Mamma älskar dom, men jag hoppas hon inte kommer försöka truga dom på mig också sen när ja flyttar hem :D

2011-04-19 @ 17:03:43
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0