UNDERBAR DAG, MINDRE UNDERBAR KVÄLL

Vi har haft en helt perfekt första dag i paradiset. Efter frukost, morgonpromenad och matshopping på Wal-mart blev det crab cakes till lunch.
Det var supergott, även om det inte var lika gott som de färska och friterade crab cakesen (hej svengelska) vi åt när vi var på roadtrip till Miami ifjol (bilden), men sjukt gott för att vara frysta crab cakes!
.
Efter lunch blev det solning vid poolen. Vi trodde ju det skulle vara kallt idag när det blåste så kallt i morse, men det var nästan 22 grader varmt, vinden hade avtagit och det var nästan helt lä där vi låg! Sinnessjukt skönt. Lite början till solbränna hann man få också. Eller ja, jag är inte så blek att jag är helt genomskinlig längre i alla fall!
.
Sedan åt vi sjukt god middag (scampi-pasta), men så ringde pappa. Bara det att han ringde när det är natt hemma bådade ju illa. Det visade sig att det brann på stugan.
Bäbis-Dixie och jag framför stugan i somras.
.
Som tur var så var pappas kusin Mia med familj på sin stuga alldeles i närheten av vår och upptäckte branden. Och som tur var så var det "bara" (vad vi vet än så länge i alla fall) gamla bastudelen (som syns på bilden) som blev helt förstörd. Och min familj var hemma i stan och klarade sig oskadda.
.
Men det är ändå obehagligt. Bränder är min största skräck. Men man får ju försöka se det som tur i oturen ändå.
.
Nu ska jag försöka sova och hoppas på en ännu bättre dag i morgon, framförallt med bättre slut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Till Christoffer!

Oj Sverige vann över Finland i hockey... synd...

2011-02-13 @ 18:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0