2010-LISTA

Okej, nu ska vi börja plocka ihop oss och dra iväg till stugan för bastu, middag och mys. Men för att ni ska ha något att underhålla er med under tiden (vi har ju fortfarande inget internet på stugan) tänkte jag fylla i en sådan där lista över 2010 som alla andra också har gjort. Kul va? Kanske.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Skaffat vovve och hamnat i dike när vi skulle stjäla julgran (somliga straffar gud med detsamma).

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag kan faktiskt inte minnas att jag hade något nyårslöfte, jag brukar undvika sådana, man får bara ångest när man inte kan hålla dem!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Jo, Simpe och Jenny fick en liten bebbe.

4. Dog någon som stod dig nära?

Nej, tack och lov ingen som stod mig riktigt nära.

5. Vilka länder besökte du?

Det blev inte så mycket resande i år, jag har nog mest varit hemma på Åland, ett antal rundor till Sverige som vanligt, och så självklart USA, älskade Florida.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?

Money money money... Hehe. Annars måste jag nog säga att 2010 var ett riktigt bra år!

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

9:e juni då vi hämtade vår älskade lilla Dixie!

Så här liten var hon när vi fick hem henne, mitt lilla hjärta!

8. Största misstaget?

Jag brukar försöka undvika misstag, det är bara dumt.

9. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ja förkyld har jag varit ett antal gånger, man annars har jag nog klarat mig rätt bra vad jag kan komma ihåg.

10. Bästa köpet?

Dixie så klart!

11. Vad spenderade du mest pengar på?

Även här blir svaret Dixie. Men Floridaresan, både under resan 2010 och biljetter och grejer till kommande Floridaresa, gjorde också ett nätt litet hål i plånboken.

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Har ni tröttnat än på att jag svarar Dixie på alla frågor?

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Hmm... Svårt. Många och ingen. Men hela cdn med Zac Brown Band som vi köpte i Florida har spelats mycket hela året.

14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag var nog mestadels glad skulle jag vilja påstå!

15. Vad önskar du att du gjort mer?

Sparat pengar? Åh, vad tråkigt det lät! Njutit mer av sommarvärmen! Den känns väldigt avlägsen nu när man har snö upp över öronen.

16. Vad önskar du att du gjort mindre?

Gnällt?

17. Hur tillbringar du julen?

Frukost på finjulservisen med mina älsklingar, grötlunch hos mamma och pappa, glögg och början av Kalle Anka hos Christofers syster med familj, middag och julklappar och resten hos mamma och pappa.


Julaftonsfrukost!

18. Blev du kär i år?

Jaa, Dixie är min nya kärlek!

19. Favoritprogram på TV?

NCIS, Idol och så var Så mycket bättre en ny favorit!

20. Bästa boken du läste i år?

Bra fråga, jag börjar bli lite stressad så jag kommer inte ihåg vad jag läste för böcker i år...

21. Största musikaliska upptäckten:

Pass.

22. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

Jag önskade mig nästan ingenting... Men presentkort på Tyger & Sånt (har dock bara sytt en klänning än, nyårsklänningen hann jag aldrig med...) ville jag ha och det fick jag!

23. Något du önskade dig men inte fick?

Jo, men det fick jag i julklapp istället!

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Först jobbade jag, sedan var jag och Christofer på middag till Texas Longhorn och åt så sanslöst god surf&turf (jag drömmer fortfarande om den) och sedan gick vi en sväng till Indigo och tog en drink med mamma, pappa, faster och fasters sambo. Det var en sjukt bra födelsedag!

Muhuuuuums!!

25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Njäe, det vet jag väl inte. En miljonvinst på triss eller något hade ju inte varit helt fel, men man måste ju spela för att vinna så... I övrigt var jag nog väldigt nöjd faktiskt!

26. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Jobbkläder.

27. Vad fick dig att må bra?

Dixie, Christofer, alla andra bra människor, Floridaresan... osv osv.


Så där ja, nu jäklar bär det av till stugan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0