VÄRLDEN UR DIXIES ÖGON

Dixie ÄLSKAR att sitta på soffkanten och titta ut genom fönstret för att se vad som händer där utanför. Kommer det några äckliga barn eller fula hundar som man kan morra på kanske? Eller någon på cykel som behöver lära sig veta hut? Eller kanske det rent av kommer någon som man tycker om som man måste ropa "Hej!" åt?
.
Jag passade precis på att fota lite medan hon satt där och spanade. Jag har inte fotat så mycket så det tog en stund innan jag kom på hur jag skulle få bilderna bra, men några tänkte jag bjuda på i alla fall! Välkomna till Dixies värld!
Precis så här älskar hon att stå och kika.
- "Hmm, vad är det där för något?" (Nyfiken) En sekund senare...
- "Åh fy fan! Det är en PUDEL!!" Hehe, ser ni hur hon tar i när hon morrar på den? Jag skrattade så åt henne så jag inte tänkte på att fånga pudeln på bild, men den var grå ifall ni undrar.
Matte och Dixie spanar tillsammans.
Det här är livet tycker Dixie! Sitta på soffkanten i solen och spana på folk och fä med matte. Mys.
.
Plötsligt kom det någon gående in på VÅR uppfart, inte okej. Men vid närmare anblick såg hon att det ju var HUSSE! Hon blev så till sig så hon trillade ner från soffan! Hon skällde och morrade så högt att han till slut hörde det och vinkade till oss!
Ser ni hur arg hon är? Jag höll på att skratta ihjäl mig så det blev inte så tydligt som man hade kunnat önska, men ni kanske ser ändå hur spänd hon är i hela kroppen, och hur hårt hon håller i soffkanten för att kunna ta i ända från svansen när hon skäller!
.
När han väl kom in blev hon så glad så hon nästan kissade på sig. Lilla gumman.

Kommentarer
Postat av: M

Underbara bildkommentarer!!!!

2011-01-24 @ 16:16:41
Postat av: pelle

Så hunden är alltså en krukindian?



Alltså en som smyger på folk bland fönsterblomstret? ;D

2011-01-25 @ 13:32:34
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Cilla

Jätte fina bilder !

2011-01-25 @ 22:44:49
URL: http://priss.se
Postat av: Hanna

Tack Cilla! Det var jättekul att hålla på och fota, borde göra det oftare :)

2011-01-25 @ 23:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0