Som smör i solsken

Så har jag känt mig idag. Jag har smält bort. Jag klagar inte på värmen, för jag älskar sommar och värme. Men att jobba i en bastuvarm butik med jeans och hela köret (dvs minst 5 plagg för mycket) var ingen höjdare.
.
Vi försökte med ALLT för att få ner temperaturen! ACn var igång, det köptes och monterades nya fläktar (3 st) för att få kylan fram till butiken, vi provade korsdrag i kombination med AC och fläktar, vi åt isglass nere i svala källaren... INGENTING hjälpte!
.
Jag provade dessutom lite mer därtill (utom det enda vettiga: hoppa i havet och stanna där resten av dagen); dricka ett par liter iskallt vatten, vika upp byxorna, dricka en halvliter nästintill fryst läsk, kyla ner mig med en sådan där frysklump som man sätter i kylväskor för att hålla det kallt, ligga på kalla golvet nere i källaren...
.
Så här har jag känt mig idag. Jag har drömt om iskall islatte, hysteriskt kallt Ålands hav, att jobba i bikini med 10 gånger kraftigare AC, och framförallt ett sjukt stort kylskåp där jag skulle kunna sitta ett par timmar och dricka iskall öl tills jag kylt ner mig.

Kommentarer
Postat av: Cilla

Skulle du stå där och jobba i bikini skulle knappt resterande av dina arbetskolleger kunna arbeta så bra. Och massa kunder skulle ni säkert också ha.. Kanske inte handlade så mycket men som står där och flämtar höhö :P



Synd att du var upptagen då jag var där annars hade du gärna fått assistera mig så man fick en snabb pratstund :D Fast killen gjorde sitt jobb bra också :p Jag fick ju det jag skulle ha !

2011-07-22 @ 19:56:54
URL: http://priss.se
Postat av: Fanny

Hahaha, de där låter verkligen inget vidare :D

2011-07-24 @ 16:41:19
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0