Utställningen!

Jag var inte hemma på hela dagen igår, därav det dåliga bloggandet. Men med tanke på det underbara vädret gissar jag att ni har överlevt ändå!
.
9.30 igår morse kom Bodil, Jocke och dogsen och plockade upp oss får att åka till ÅBSKs inofficiella utställning. Jag var jättenervös, det var ju vår första utställning! Eftersom Dixie är lite större än rasens ideal och dessutom inte har helt stående öron (som de ska ha) har jag inte brytt mig om att ställa ut henne tidigare, men nu tänkte jag att man kan ju prova i alla fall!
.
Och vilken tur att vi provade! Dixie var superduktig (förutom att hon som väntat tyckte att det var väldigt obehagligt när domaren skulle känna på henne när hon stod uppe på bordet (hon tycker det är väldigt läskigt när främmande människor är närgångna), men efter lite gullande och lirkande gick det bättre), och fick jättefin kritik!
.
Mattes lilla snygging! Beskrivning: Feminin tik med bra proportioner. Välformat huvud med välsatta öron, tillräckligt vinklad runtom med strama starka ben och fina tassar. Rör sig med bra balans och lätt fint steg. Bra päls. Snäll men lite osäker och reserverad, behöver träna mer för att visa sig på bästa sätt.
.
Jag, mina bleka ben och Dixie in action! Jag är så himla stolt, jag hade aldrig trott att vi skulle gå vidare! Framförallt inte när hon var så rädd för domaren... Men är man snygg och snäll så går det ändå! Hihi.
.
Och så de andra snyggingarna - alla tre kom exakt lika långt!
Bodil och lilla Jawa!
.
Och Bodil och fina Texas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0