Open by night

Herregud vad jag är slut! Det värker i fötter, ben, huvud, hals, hjärna, själ... Ja överallt. Ikväll har det nämligen varit Open By Night, dvs butikerna i stan (Mariehamn) håller öppet lääänge (framförallt med åländska mått mätt), och det är en hel del olika program och erbjudanden och runt om i stan. Jag har alltså precis kommit hem från jobb...
.
Jag började 12 (tack gud (Kjell) för det) och slutade 22. Emil skulle sluta kl 20 så de två sista timmarna skulle det bara vara jag och Patrik. Det gick inte så bra. Emil var tvungen att jobba en timme längre, efter det lugnade det i alla fall ner sig lite grann.
.
Ja, vi har haft helt sjukt mycket folk (tänk att det får rum så många i vår lilla butik?! och att de tar så mycket syre även med ytterdörren på vid gavel?!), och det har varit sjukt intensivt, men det har varit jätteroligt! Jag tycker verkligen sådant här är skitkul, men jag måste erkänna att det ändå skönt att det inte är så ofta.
.
Mmmm. Min sjukt goda middag som vi var till Dinos och slängde i oss den timmen vi hade middagsstängt.
Lammburgare
180g lammbiff, surdegsciabatta, chèvre-dip, rödlöksmarmelad och sallad. Serveras med lök- och svartpeppar smaksatta strips.
.
Helt galet gott var det! Mums. Men jag är typ mätt fortfarande, trots att jag inte fick i mig allt. Men som sagt, det var gudomligt gott (jag skulle lätt kunna äta det imorgon igen, och på söndag, och på måndag, och många många gånger till...) och utan det hade jag nog inte överlevt den här kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0