Så otroligt smidig...

Alltså vi har inte ens varit på stugan i ett dygn, och jag har redan hunnit bränna mig 3 gånger. TRE GÅNGER! Hur klumpig får man bli?

Den första gången var värst. Vi satt och åt raclette och jag sträckte mig över raclettepannan för att ta något. "Akta så du inte bränner dig!" sa någon. "Nej nej, det är lugnt." sa jag. En halv minut senare brände jag handen på sidan av raclettepannan och när jag ryckte undan handen välte jag ett fullt rödvinsglas så det blev rödvin överallt - på bordet, på golvet och självklart på de vita soffkuddarna.

Sedan brände jag även ett finger, och alldeles nu brände jag armen i spisen när jag skulle lägga på mer ved. Suck.

Jag och spisar/ugnar/liknande och jag och vita tyger. Det är 2 kombinationer som nästan alltid slutar illa. Jag har liksom till och med lyckats bränna en smiley på min arm en gång när jag skulle ta ut något ur en ugn. Det är inte alla som lyckas med det...

Så här fint såg det i alla fall ut innan olyckan igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0