Tillbaka

Jag ber om ursäkt för min frånvaro igår och idag. Igår jobbade jag och vi hade fullt ös i butiken, sedan åkte vi ut till stugan och när jag till slut skulle haft tid att blogga så ville inte blogg.se-appen alls samarbeta med mig och idag var det samma sak.

Jag har haft väldigt dålig timing de här dagarna, hela veckan har varit konstig över lag så jag borde väl inte ha varit förvånad över att helgen inte skulle bli som jag hade tänkt heller, men ändå. Igår när vi kom till stugan var det helt underbart väder, stålande sol och riktigt skönt på altanen. Men eftersom vi hade bestämt att vi skulle åka och kryssa så hade vi inte handlat någon mat och hade alltså inget annat val än att gömma oss inne på färjan istället för att njuta av solen.
.
.
Vi lämnade alltså det här...
.
.
För det här. Väldigt gott visserligen, Eckerölinjens smörgåsbord kan man alltid lita på, men det kändes ändå väldigt fel. Framförallt när vi vaknade till ösregn idag... Tänk om man hade varit lite smartare och grillat och njutit av vädret igår och åkt över till Uppsala och shoppat (jag är FRUKTANSVÄRT shoppingsugen just nu...) idag när det var pissväder istället?! Men nej, det var ju en sådan vecka då ingenting ville gå min väg.
.
Eftersom det ösregnade idag har jag alltså inte fått någonting vettigt gjort heller. Inte för att jag hade planerat in något vettigt, jag hade tänkt sitta i solen på stugan och läsa men det var ju inte riktigt läge för det idag om vi säger så... Nej istället sov vi till typ kl 14 (hur hade jag tänkt att jag ska kunna somna ikväll?!) och sedan satt vi där och gjorde inte ett skit fram till 17.30 då vi äntligen lyckades släpa oss in till stan.
.
.
Lika slö som mammas ena kisse har jag känt mig idag.
.
Det enda jag har gjort idag är laga mat åt mina karlar (sambo och lillebror alltså) och lyckats lura mig ut på en springtur trots regnet och att klockan hann bli halv 10. De två grejerna är jag i alla fall desto mer nöjd med! Maten blev god, brorsan åt som om han inte sett mat sedan mamma och pappa stack till Mallorca i fredags, och springturen gick bra trots att mitt högra ben låste sig så jag var tvungen att stanna två gånger (7,5 km 5,42 min/km ifall någon är intresserad).
.
Nu ska jag försöka tvinga mig att somna och så tycker jag att vi alla håller tummarna för en bättre och lite mer produktiv vecka nu tack. Det lovas ju bara skitväder igen så någonting måste väl gå rätt så att det jämnar ut sig lite?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0