Ännu en underbar dag

Det känns som att jag börjar haka upp mig lite som bara skriver om hur underbart det är hela tiden, men just nu har jag faktiskt väldigt lite att klaga på. Idag har det varit helt underbart väder (det har visserligen blåst en del men på gården har vi haft lä så det har inte gjort något) och vi har solat, metat lite, och solat ännu mer. 
 
På eftermiddagen kom Bodil, Jocke och dogzen ut och hälsade på. Självklart blev det en promenad till sandstranden och jag vet inte vem som tyckte det var roligast att springa och leka i vattnet - Texas och Jawa, eller deras husse?
 
 
Helt underbart var det där som vanligt, även om det blåste lite väl mycket.
 
God middag blev det så klart sedan också! Bodil hade gjort räkröra som vi åt till förrätt, supergott.
 
 
Dock märkte jag efter ett tag att det kanske var lite väl mycket äppel i den, min hals svällde nämligen upp en del, men inget som inte lite vin kunde bota!
 
 
Sedan blev det grillade lammracks med potatissallad och myntapesto. Mums! Riktigt somrigt. 
 
Efter en heldag i solen börjar jag redan bli redo för sängen känner jag. Ögonen går nästan lika mycket i kors på mig som på hundarna. Och imorgon blir det att stiga upp tidigt för en snabbrunda till Uppsala för att inhandla lite nödvändigheter så som en klocka, ett rivjärn och en bäddmadrass. Det blir fint det! Godnatt hörni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0