Kräftor och så

Jaha ja, nu ligger jag lite efter här igen då (så varning för långt inlägg). I torsdags ringde nämligen mamma och pappa och meddelade att de tänkte köra snipan ut till stugan (den som jag brukar kalla stuga nr 3 som ligger på en liten holme utanför Vårdö) och undrade om vi ville följa med. Kräftor, snaps och skrika slagord uppe på berget utlovades, så det kunde vi ju inte tacka nej till!
 
Ja, det tog ett tag innan vi kom så långt att de fick fram det meddelandet förresten. Mikrofonen på min älskade iPhone spökar nämligen lite och vill inte alltid fungera, skitkonstigt att det ibland funkar felfritt och sedan inte alls, och med viber funkar det alltid. Nåja, sidospår, men just nu använder jag istället denna: 
 
 
Christofer var snabb med att ändra bakgrundsbilden åt mig! Kul att prova något annat, men jag saknar ändå iPhonen. Måste prova återställa den och se om det hjälper...
 
Just ja. Kräftor, snaps och slagord var det ja!
 
 
På snipan bjöds det på riktigt somrig och god lunch.
 
 
Väl framme på stugan blev det bastu, kräftor, snaps, grillad fläskfilé med Eriks chili bea (jag kan inte höra "bea" utan att få "saken är biff med eriks bea..." på hjärnan!) och kortspelande. Så mycket slagord blev det kanske inte, men resten av löftena hölls så det gör inget.
 
Igår puttrade vi sedan snipa tillbaka till stan och igår kväll var vi bjudna på mer kräftor (denna gång åländska - mmmm!) till Bodil och Jocke, så vi tar väl lite bilder från det också va? 
 
 
Förutom de underbara kräftorna bjöds det även på nybakt pitabröd fyllt med en massa gott, och som om man inte var sprickfärdig efter det blev det även hallon- och rödavinbärspaj till efterrätt. Allt var helt sjukt gott! Men jag är fortfarande inte hungrig idag ännu, det säger en del om mättnadsgraden igår.
 
 
Lilla Algot sov så sött med ett gosedjur över ansiktet.
 
 
Vi spelade "Med andra ord" och det var lika kul som alltid, och kanske eventuellt att jag tycker att det var lite extra kul för att vi vann. Hehe.
 
 
Som vanligt hade jag en brown & tan hund i min famn, denna var dock aningens större än den vanliga. Jawas huvud är ungefär lika stort och väger minst lika mycket som hela lilla Bella. Det tyckte jag var lite roligt.
 
 
Sedan spelade vi buzz också, vi hade roligt men Garfield somnade. En supertrevlig kväll var det i alla fall!
 
Nu bär det av ut till stuga nr 2. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0