Måndagspresent

Idag när jag kom hem från jobbet hann jag precis bara in genom dörren innan... 
 
Christofer: Blunda och sträck ut händerna. Jag har köpt en käleksgåva åt dig. 
Jag (har lyssnat för mycket på Malins ringsnack): Är det en ring? Hehe. 
Han: Eh. Nä. Det är flera ringar! 
Jag: Hmm... 
 
När jag tittar upp ligger det ett fiskespö i mina händer.
 
 
Storfiskarn själv!
 
Inte för att jag är så där överdivet intresserad av fiske, men det är ju faktiskt mycket roligare med ett eget spö! Och jigga abborre är faktiskt rätt roligt, för det är lite action i alla fall. Fint och lätt var det också! 
 
Självklart var vi tvugna att åka och testa det direkt, och redan på andra kastet fick jag en abborre! Jag studsade upp och ner av lycka, som ett litet barn. Jag tröttnade visserligen efter 5 kast, men ändå! Och lätt att använda var det också så nu klarar jag mig själv, Christofer har bara specialgrejer annars så han måste kasta ut åt mig för att jag är för lat för att lära mig hur man gör. Hehe.
 
Och jo, viktigare än att jag fick napp redan på andra kastet - senare ikväll var Christofer och testade det och fick en torsk! Jag tror tyvärr att jag aldrig kommer att få använda mitt spö igen, det var visst lite för bra... Nåja, det var kul så länge det varade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0