Att jobba arslet av sig

Nog för att vi har haft sjukt mycket att göra under hela december, och sista veckan innan jul var verkligen hysterisk, men igår och idag har verkligen varit helt sinnessjuka. 
 
Vi har hållit på och flyttat som dårar. Man är liksom inte riktigt van att jobba så här fysiskt... Igår var jag på jobb i 12 och en halv timme! Vi inventerade, packade ner i lådor, bar ut lådor till skåpbil, körde skåpbil till nya butiken, packade ur skåpbil, inventerade, packade ner i lådor, bar ut lådor.... Ja ni fattar.
 
 
Första lasset till nya butiken. Det är nästan lika många lådor där bakom och ett gäng till på väggen till vänster...
 
Idag har vi packat ner i lådor (jag tror bestämt att det totalt blev en bit över 100 lådor i olika format totalt, plus en hel drös löst krafs), skruvat ner, "packat ihop" (=slagit, sparkat, huggit och hoppat sönder), burit tills mina händer gick sönder och min kropp sade stopp, överfyllt en container och lite mer än det med skit och möbler (och då gav vi ändå bort det mesta av inredningen), sopat och städat och fixat och grejat, nyst en halv miljard gånger av allt damm...
 
Däremellan har vi så klart åkt och tömt till nya butiken, varit till elektronikskroten, motat bort kunder som hade så viktiga ärenden att det inte spelade någon roll att butiken var tom på precis allt förutom oss och dammråttor och skrot (idag har i alla fall telefonen varit urkopplad, igår ringde det dessutom konstant), och jag kan seriöst omöjligt räkna gångerna som jag har tvättat händerna som har varit helt svarta av damm lite nu och så. 
 
 
Till slut såg det ut så här. Väggar bortslagna och allt utom 3 hyllor (just när Malin tog bilden) var bortsläpat. Det enda som finns kvar i gamla butiken nu är ett gäng lysrör och några få gamla trasiga (yxmördade) kablar som ska till elektronikskroten. Halleluja.
 
Samtidigt känns det lite hemskt att vi aldrig mer kommer att springa upp och ner för den där trappan... Men just ikväll är det faktiskt bara skönt, för det har fan inte varit helt smärtfritt även om vi alla har varit sjukt effektiva och gett 200% och hade förberett så mycket det bara var möjligt, det tar liksom lite tid att inventera och sortera och bära bort en hel butik med överfylld källare som har fyllts på under många år... Men nu är det gjort! 
 
 
Jag firade vår insats med gratinerad hummer och obligatorisk skumpa (man kan tydligen inte äta hummer med någon annan dricka) ikväll. Naaaajs!
 
Fortsättning (ang flytten) följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0