Slut som artist

H E R R E G U D  vad jag är trött. I morse hade jag klockan på ringning 07.50, 07.55 och 08.00, de första två gångerna vaknade jag tydligen tillräckligt mycket för att stänga av alarmet, den sista gången drömde jag att jag gjorde det (blev jag informerad om). Nästa gång jag öppnade ögonen var klockan 9.30 - panik. 
 
För att lösa tidsproblemen som uppstod i och med min försovning gck jag med hundarna till mammas jobb medan jag skulle springa runt på stan och fixa julklappar. Mamma tyckte jag såg sjukt trött ut. När jag kom på jobb (kl. 12 bör kanske påpekas) med en stor kaffetermos i handen (jag hann liksom koka kaffe hemma, men inte dricka det) undrade Kjell om jag hade varit på krog igår - så trött såg jag tydligen ut.... 
 
Ni kanske förstår nu varför det såg ut så här i kylskåpet idag innan klockan ens var två, trots Emils shoppingrunda i förrgår: 
 
 
Ja jag hade alltså väldigt fel som trodde att det skulle räcka tills imorgon. 3 Cola kvar, 0 Battery. Jag hade inget annat val än att gå på en ny shoppingrunda för att rädda dagen. 
 
 
10 x Battery, 8 x Cola, 1 x Aladdin och 1 x kaffe. "Nå nu jävlar ska vi i alla fall klara oss veckan ut, annars har vi problem!" tänkte jag nöjt. Vill ni gissa hur många battery det fanns kvar när vi stängde kl 20 ikväll? Ja det är knappt att jag vågar skriva det faktiskt... Men okej. 4 st. Ja, det är sant. FYRA kvar, av tio, på bara några timmar! 
 
Det är faktiskt jäkligt mycket roligare att jobba när det är full action i butiken hela tiden nu, men man blir liksom ganska så slut i huvudet... Så ja, jag måste erkänna att jag längtar till söndagkväll då jag har jobbat färdigt. Hur jag ska orka hålla mig vaken på julafton sedan återstår att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0