Tomtehoppet

Ikväll har jag och Dixie varit med i "Tomtehoppet", en liten agilitytävling som blev som avslutning innan agility.ax tar juluppehåll, och det var riktigt roligt! 
 
Det gick visserligen inte så bra för oss i rookie-klassen som vi tävlade i, Dixie var rätt osugen så jag blev lite nervös, och sen blev hon lite distraherad av den höga publiksiffran (eller kanske mer av att husse, "mormor" och Bella satt på läktaren och hon hade föredragit att få mysa med dem och försökte smita dit). Men tröstpris fick vi (godispåse åt Dixie) och vi var glada ändå! 
 
 
Sedan var vi även med i Grand Prix-klassen utom tävlan, så då hade jag bestämt att vi bara skulle ha kul och då gick det riktigt bra! Vi gjorde visserligen om banan litegrann, men roligt hade vi och Dixie var överlycklig över att få rusa över A-hindret två gånger istället för bara en som det var tänkt. Mitt lilla gull. 
 
 
Vi är så förbannat snabba att husse hade problem att fånga oss på bild! Full fart ska det va tycker Dixie, krångliga svängar och tråkigt slalom är för mesar hälsar hon, action eller ingenting är det som gäller! Hehe. 
 
Hur som helst så var det en supertrevlig och rolig tillställning, och den värmande glöggen var ren och skär lycka för frusna tår och fingrar. Ser redan fram emot nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon skulle kunna vara med i storhundsklassen för hon har stor marginal på hindren, så spänstig som hon är!! : )

Svar: Ja det var faktiskt lite häftigt att se på bilderna hur högt över hon flyger, jag är ju så fokuserad på att visa rätt och hålla koll på vart jag ska sedan och på att inte springa rätt in i något hinder själv så jag har ju aldrig riktigt sett det :)
Hääna Banääna

2012-12-18 @ 08:12:30
Postat av: mamsen

och det var mamsen som skrev det där, ingen anonym typ : )

2012-12-18 @ 08:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0