Underbar första dag

Nej, det blir inga bilder på mina inköp ikväll, jag är alldeles för mätt och trött för att orka fixa med sådant nu. Men imorgon ska det vara rätt kallt, så då lär det bli mer shopping och då finns det helt säkert även tid för att dokumentera mina fynd!

Nog om det, herregud vilken bra första dag jag har haft! Upplägget blev precis som jag önskade, och till och med lite bättre!
- Traditionell Florida-frukost
- Traditionell morgonpromenad runt sjön
- Shopping på Florida Mall (mycket mer effektiv och lyckad än jag någonsin hade kunnat drömma om!)
- Lunch bestående av Publix hot & spicy fried chicken wings vid poolen
.
.
Mums!
.
- Ett par timmars solning (alldeles lagom varmt och knappt ett enda moln, helt perfekt egentligen)
- Fantastiskt god middag
.
.
Fördrink: gin & tonic
.
.
.
Förrätt: stuffed scallops med lite parmesan på. Vi hittade dem i fiskdisken när vi skulle köpa huvudrätten och tänkte att det kunde vara kul att prova, och jäklar vad gott det var! Det kommer vi helt klart att köpa igen.
.
.
Huvudrätt: King crab! Det är inga små djur det där heller! Vi brukar köpa snow crab, men idag hade de king crab och på specialpris dessutom så då var vi ju självklart tvugna att slå till. Vi hade lottning om vem som skulle få vilken bit, jag drog självklart huvudvinsten och fick klon!
.
.
.
Sinnessjukt gott I tell you! Snacka om matkoma efter det där. Men nu har jag hunnit smälta maten lite medan jag har bloggat så nu börjar det bli dags för kaffe och efterrätt bestående av glass och jordgubbar. Naaaajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0