Nyårsafton

Gott nytt år på er! Hoppas ni hade ett bra avslut på det gamla året och en bra början på det nya, det hade vi! Vi var ute på stugan med Bodil och Jocke och hundarna och åt jättegod mat, drack gott vin, badade bastu och somnade tidigt. Jag var helt slut efter nyårsruset, och en massa mat och bastu gjorde mig inte piggare direkt så vid halv 1 var jag tvungen att ge upp... Rekordtidigt för en nyårsafton. Vilket trevligt sällskap man är!

Nåja, maten var i alla fall helt underbart god! Jag är alldeles lycklig fortfarande idag. Förrätten var helt gudomlig! Pilgrimsmusslor med svamp, brysselkål, vitlök, chili och en helt underbar sås med soya, citron och ingefära.
.
.
Dixie inspekterar förrätten.
.
.
Muuuums vad gott det var!!! Receptet har ni HÄR. Jag hade lite mer smör till svampstekningen och jag finhackade vitlöken och chilin, annars gjorde jag nog precis enligt receptet. Det lät skitgott men det var ännu godare! Helt galet gott alltså!
.
Varmrätten blev också sjukt god:
.
.
Älgfilé, stekt svamp, potatis- och rotfruktsgratäng och vitlöks- och chilismör. Mmmmm.
.
Efter det var det dags för en välbehövlig liten paus med bastubad och iskall dusch (varmvattnet tog slut lagom tills det var min och Bodils tur...). Man blev visserligen allt annat än piggare efter det, men sedan fanns det åtminstone plats för lite efterrätt också!
.
.
Det kanske inte ser så mycket ut för världen men OH MY GOD vad gott det var!! Glass, kolasås och gudomlig daimkaka.
.
Förutom all god mat lyckades jag också ta den här bilden:
.
Kl. 00:00. Fränt va?! Sedan lyckades jag som sagt hålla mig vaken i ungefär en halvtimme till innan ögonen åkte fast. Men sjukt trevlig nyårsafton med helt sjukt god mat i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0