Ingen fisk-kock

Vi hittade färsk torskfilé idag på Kantarellen och tänkte "Åh vad gott med färsk stekt torsk! Det får det bli idag!". En jättebra idé kan tyckas, förutom den lilla detaljen att när vi kom hem var det inte ens 45 minuter tills Daniel skulle komma och plocka upp mig, och då skulle det skalas och kokas potatis, förberedas sås, stekas torsk, göras sås och detta skulle sedan dessutom ätas.

Jag hade tänkt låta Christofer steka fisken men "hur fel kan det gå?" tänkte jag och satte igång med det själv eftersom han satt i telefon. Eh. Väldigt fel tydligen. Att göra 4 grejer på samma gång medan man steker funkar visst inte så bra. Framförallt inte eftersom jag tog den gamla stekpannan så fisken fastnade i pannan och blev till miljontals små fisksmulor. Morfar skulle ha skämts över mig...
.
.
Japp, här sitter då världes sämsta fisk-stekare framför Brooklyn Bridge och filosofierar. Och ja, jag spillde precis mitt sista te över mig om ni undrar över fläcken på tröjan.
.
Nåja, maten smakade trots allt helt bra och när Daniel messade att han var på väg hade jag två tuggor kvar så jag var ganska snabb och effektiv ändå måste jag säga... En riktig höjdare att träna 5 minuter efter att man har svalt sista middagstuggan också, men det är ju bara detaljer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0