För dumt huvud får kroppen lida

Jag är allergisk mot pollen, och framförallt björkpollen. Men i år hade jag bestämt mig för att jag helt enkelt inte tänker vara allergisk, av den enkla anledningen att jag blir så sjukt trött av allergimedicinen (förutom det uppenbara - det är drygt när det kliar i ögon, näsa och hals), så jag har helt och hållet skippat medicinen.

Ja, självklart lyckas jag pricka in min allergivägran ett år då det är mer björkpollen i farten än det har varit sedan en vår någon gång i början av 90-talet. Jag och min fantastiska timing som vanligt. Efter att ha spenderat kvällen ute på agilitybanan kan jag meddela att jag visst skulle vilja klösa ut mina ögon även i år, hur intensivt jag än försöker ignorera det...
.
.
Ja ni ser ju, det kliar så mycket att jag blir vindögd. Nyser gör jag också. Meeen, inte tänker jag ge mig för det lilla inte! Det känns ju helt ovärt att börja knapra medicin nu, dels kommer det inte hjälpa lika bra när jag inte började i förebyggande syfte, och dels kan det ju inte hålla på så himla länge till (inte så här mycket åtminstone). Inbillar jag mig i alla fall.
.
Så nej, jag tänker bita ihop och fortsätta allergivägra. Skulle inte klockan vara så mycket skulle jag trotsa allt pollen och gå på en långpromenad bara för att. Ha!
.
Förutom ögonkliet har jag haft en riktigt riktigt bra dag. Malin har äntligen återvänt till oss på jobbet, jag har skrattat så mycket att tårarna verkligen har sprutat och jag kommer säkert att ha träningsvärk i magen imorgon (roligaste på länge (kanske någonsin): telefonen som varit och simmat i en toalett i helgen, jag önskar jag fick berätta mer detaljerat så alla kunde förstå hur hysteriskt roligt jag tyckte att det var), och dessutom har det varit helt underbart vårväder. Lycka.
.
Nähä, om jag skulle sluta svamla och gå och försöka skölja bort allt pollen ur mitt hår nu då kanske? Känns som en bra idé.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0