Varför det är så sjukt tråkigt att vara sjuk

Som jag befarade så sprack min fina svit utan sjukdagar. 1 år, 5 månader och 2 dagar utan att vara hemma sjuk från jobbet en enda dag. Egentligen borde jag väl ha varit hemma redan igår, men envis som jag är så pinade jag mig igenom arbetsdagen. Men idag insåg jag att det bara var idiotiskt att gå på jobb, för att bli frisk måste man ju tydligen vila har jag hört. Och frisk vill jag bli fort.
 
Jag hatar att vara hemma och vara sjuk. Visst, ingen gillar väl att vara sjuk, men det känns ju så förbannat meningslöst! 
- När man för en gångs skull skulle ha tid att göra allt sådant där som man aldrig hinner annars, ja då kan man inte för det enda man klarar av är att ligga däckad i soffan och inte göra ett skit.
- Man har all tid i världen att fullständigt bombardera bloggen med nya spännande eller roliga inlägg, men hur kul är det att läsa om alla dåliga och intetsägande romantiska komedier man hinner se innan kollegorna ens har slutat för dagen, eller hur många näsdukspaket man hinner snyta upp? Not so much.
- Jag blir så sjukt rastlös och uttråkad av att bara vara, men som sagt så orkar jag inte göra något så istället ligger jag bara och stirrar på tvn och stör mig på att jag har så förbannat tråkigt. Och ont i ryggen får jag av det också. 
 
 
Så här har vi legat i stort sett hela dagen. Hundarna har turats om att ligga i min famn eller bakom min nacke, annars har det inte ändrats så mycket. Okej, nu har jag klagat färdigt. Dags att koka mer te och leta upp ännu en film att glo på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0