Blod överallt

Inte för att jag tycker att det är roligt när andra skadar sig, men liiiite skönt är det att det inte alltid bara är jag som skadar mig. Fast det här var väl kanske lite väl om jag ska vara ärlig. 
 
Christofer var och fiskade med Jocke efter jobbet, när han kom hem igen var det första han sade "Det hände en grej" och höll upp ena handen med ett genomblodat papper. Sedan gjorde han misstaget att ta bort pappret... Det forsade blod! Alltså jag överdriver verkligen inte ens lite, det nästan sprutade ur ett stort jack i tummen. Det var blod i halva badrummet (nog för att vi har sjukt litet badrum, men ändå) och inte slutade det heller. Jag är normalt inte det minsta känslig för blod, men det här var för mycket till och med för mig.
 
 
Eftersom jag inte fick dokumentera blodbadet (jag borde ha filmat i smyg!) så får ni en gammal bild från när jag skar mig på en lampa. Mängden blod går inte ens i närheten att jämföra med det jag fick se idag (jag säger ju att det är farligt att fiska!), men en bild måste jag ju ha med så denna fick duga.
 
Han kom hem vid 18-tiden, vid 20-tiden var jag till apoteket och köpte värre plåster som skulle klara lite mer blod. Icke sa nicke, han hann knappt sätta dit det innan det var helt rött. Mer än två timmar senare och det forsar fortfarande alltså. Men åka till sjukhuset? Nej, det är tydligen för mesar. Vi får väl se om han lever imorgon då bara.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Haha, det där med killar och att ta vissa skador på allvar alltså... Minns en vinter då Peter kom hem från jobbet en kväll och halkade på trappan och slog upp ett jack i armbågen. Jag körde han till akuten och han fick väl en 3-5 stygn eller vad det nu var. Men han erkände att han nog inte hade farit till sjukan om inte jag varit hemma :P Haha! Såna e dom dom där kararna :D

Svar: Hahaha, jaa suck :P Men siddu om de är förkylda då jävlar är de döende! Lite intressant, eller hur? ;)
Hääna Banääna

2012-09-03 @ 21:31:52
URL: http://www.ladyspalace.blogg.se
Postat av: mamsen

ja, alltså vad är det med karlar? Så där är farsgubben din å. Märker knappt när bloden rinner från nåt sår i handen när han gjort sig illa, fortsätter jobba bara. Äh paller!... när man kommer med plåster eller dylikt. Men har han 37,1 graders "feber" eller om man ens kan kalla det stegring, då är man så ynklig så det finns inte dess like... : )

2012-09-04 @ 13:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0