Fantastiskt underbara fredag!

Åh vilken bra dag jag har haft idag! Det började med fredagsslir redan halv 10 i morse (både jag och Malin höll på att skratta ihjäl oss) och sedan har det bara fortsatt. Många skratt har det blivit. 
 
Så fort vi stängde butiken var det dags för lite after work med bubbel för att fira sjukt duktiga Emil som har nått sin del-målvikt. 
 
 
Daniels glas läckte, men som tur var hade jag räknat fel och plockat fram ett glas för mycket så jag löste problemet enkelt genom att snabbt tycka ner det läckande glaset i ett nytt glas.
 
Och sedan hade vi hysteriskt roligt! 
 
 
Ja, jag känner att kommentarer är överflödiga. Ni borde ha varit där helt enkelt. Daniel snöt kangelbär ur näsan medan vi lyssnade på Oleg och Petri Nygård liksom. Och jag skrattade så tårarna sprutade.
 
När jag kom hem hade jag turen att få hjälp med matlagningen av mästerkocken Dixie. Nöjdare hund får man leta efter.
 
 
Och tur var väl det, för jag gjorde världshistoriens (i alla fall min) godaste soppa (helt utan recept tyvärr). Och vem vet hur det hade slutat utan Dixies hjälp? Hade hon fått bestämma hade hon nog stått där hela kvällen i och för sig, för så roligt var det.... 
 
 
Sjuuuukt god blomkålssoppa (tack mig själv och Dixie!) med knaperstekt bacon, rostade cashew nötter och lite parmesanost.
 
Sedan hade vi dessutom turen att få lite finbesök av Malin. Jag kan garantera att jag kommer att få sova som en liten ängel inatt för att hundarna är så trötta efter allt bus - så Malin du kan väl komma hit lite oftare va?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0