Hannas Dunderupplägg

I går morse (kl 08:04!!!) fick jag ett mail från Emil med instruktioner för kommande veckors gymmande. Det finns tydligen ett upplägg (eller vad man ska kalla det?) som heter Starting Strength som han nu har modifierat lite och döpt om till Hannas Dunderupplägg (love it!). 
 
Det innebär 2 olika pass som man kör 3 gånger i veckan, och bland annat innehåller båda passen knäböj (där fick jag för att jag har latat mig med benträningen och tyckt att det har räckt med springandet), och meningen är att man ska öka vikterna lite för varje pass. Hjälp. 
 
 
Så nu jävlar anamma ska jag bli stark! (Fråga inte varför jag spänner mina obefintliga armmuskler när det är benen som ska få sig mest, det blev så nu bara)
 
Nyfika på hur Pass B ser ut t.ex? Vikterna gäller nu första veckan alltså. 
Knäböj - 3 x 5 @ 55 kg
Militärpress - 3 x 5 @ 16 kg
Latsdrag - 3 x 3-5 @ 95 lbs
Plankan - 3 x Nå så lång jävla tid som möjligt
 
Ihihihi, åh vad jag skrattade där i min underbara hotellsäng när jag läste det sista! Jag älskar också att han avslutade ett långt och relativt seriöst mail med raden "Vad det suger att inte kunna sova längre än till åtta på en söndag...". Behöver jag ens säga att jag somnade om hur skönt som helst efter det? Hehe. 
 
Ja, första passet avklarades idag. I morse kunde jag knappt gå ner för trappan (stel i musklerna efter halvmaran alltså) så jag är bara glad att det överhuvudtaget alls gick att göra knäböj. I övrigt kändes det bra, ska bli spännande! Men nu ska jag sluta babbla, för ingen orkar ändå läsa så här mycket, och stupa i säng istället. Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0