Lista

Jag hittade en liten lista hos Fanny som jag bestämde mig för att sno helt kallt. Kanske lite mer spännande än Bellas framsteg i utställningsringen? Vi ger det ett försök i alla fall.

 

Senaste:

 

Låt du hörde: Men shit. Jag som tycker att jag lyssnar på musik mest hela tiden kan verkligen inte komma på vad den senaste låten jag hörde var? Kanske för att jag alltid har minst en låt på hjärnan (alltså oftast flera på samma gång, det räcker att någon säger ett ord eller att jag tänker något som jag associerar till en låt så får jag den på hjärnan) och den ändras uppskattningsvis minst 50 gånger per dag... Precis just nu är det denna som snurrar på repeat i mitt huvud.

 

Serie du såg: Big Bang Theory. Älskar att det är en massa underbara säsongsstarter på gång nu!

 

Mat du åt: Stekt abborre med kokt potatis och persiljesmör - mmmmmumsss

 

 
Inte dagens middag visserligen, men söndagens - friterad abborre, (typ) duchessepotatis, gräddfilssås med chili och lime. Dreglar lite här nu... Åh så gott det är!

 

Kram: Kramades med lillvovven före, under och efter handlerkursen. Hon passade även på att hångla upp mina näsborrar medan jag fokuserat lyssnade på vad kursledaren hade att säga...

 

Känslan: Men gud. Vad är det för fråga? Jag som har en miljard känslor på en och samma gång mest hela tiden?! Meneee... Får la svara nervositet då (inför utställningen). Alternativt uppgivenhet (när jag med kärlek, våld och mutor försökte klippa hundklor utan några särskilt upplyftande resultat).

 

Bråk: Hmm. Senaste jag kan komma på var för typ en månad sedan och en av huvudanledningarna till att det ens blev ett bråk istället för en normal konversation var mitt fantastiska morgonhumör (man ska helt enkelt i så stor utsträckning som möjligt undvika att prata med mig före jag själv börjar prata på morgnarna)

 

 
Morgontrött OCH frusen Hanna = inte att leka med...

 

Resa: Stockholm för två veckor sedan (herregud, hur kan det redan vara två veckor sedan?!?!?!), om nu det räknas, men det är ju trots allt utomlands... Annars Florida i februari.

 

Längtan: Eh. Sommar?

 

Dröm: Hade en väldigt skum dröm för några nätter sedan med många krossade iPhones, inbrottstjuvar och en hund som inte skällde trots att jag ropade (eller försökte - det funkar ju sällan i drömmar) på henne.

 

 
2 x hundar som annars gärna skäller om allt inte är som det ska (och gärna lite nu och då annars också för säkerhets skull).

 

Personen du träffade: Ja nå Christofer förstås, men eftersom jag bor med honom är det ju liksom ganska oundvikligt, så då svarar jag Nina istället för hon var den jag pratade sist med på handlerkursen.

 

Person du pratade i telefon med: Lilla pappa

 

Personen du fick sms av: Bodil, angående hundutställningen och duschning av missnöjda bruna hundar

 

Gången du var utomhus: Var ut och kissade lite dogz för ca en timme sedan (jag hör nästan hur intresseklubben antecknar frenetiskt)

 

Gången hela din familj åt middag tillsammans: I lördags på stugan, hysteriskt galet jävla gott var det!!

 

 
Grillade lammracks (mmmmmm!!!!!), svamprisotto med massa parmesan (MMMMMMM!!!!!!!) och en supergod sås som jag inte har en aning om varken namnet på eller ingredienserna. Och så ost och kex på det. Halleluja säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: Fanny

HIhi visstä är det kul med listor ibland, bara det inte blir för mycket :) De är i alla fall bra mot bloggtorka :D
Men den första "frågan" varju skitsvår! Tänk att man inte kan komma på den senaste låten man hörde trots att man kanske satt och sjöng med i den för allt vad rösten bar....

Men jaja, nog struntpratat. Jag är trött, har druckit ett glas vin (okej då, två...) och borde stänga av nu. Men har lite jobb att göra ännu. Säger det här med: lycka till på tävlingarna i helgen!
Kram

2012-09-28 @ 22:34:04
URL: http://www.ladyspalace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0