Men why?!

Jag som tyckte att jag har haft en så bra dag. Jag borde ju förstås ha lärt mig vid det här laget att jag sällan får ha en hel dag som bara är bra, men optimist som jag är så vägrar jag ju gå omkring med inställningen att något snart kommer att gå fel. Hela dagen har känts riktigt bra ända tills efter långpromenaden med hundarna ikväll, efter den har det bara gått utför. 
 
1. Först hade jag tänkt boka resa till Milano i oktober. Men nej, då har så klart priset gått upp jättemycket på den resan vi hade spanat in tidigare. VARFÖR bokade vi inte redan förra veckan? Åh, vad deprimerande. 
 
2. Vad ska man hitta på för att muntra upp sig själv då? Ja men leta upp de där fräna leopardmönstrade löpartightsen! Frågan är om jag ska köpa dem åt mig själv nu direkt för att muntra upp mig eller önska mig dem i födelsedagspresent? Nähä. Nej nej. De är slutsålda i hela världen. Så klart. Dumt av mig att tro något annat. 
 
3. Och där kände jag att jag helst skulle vilja gå och lägga mig redan. Hmm, luktar det inte lite skumt här? Nä, inbillning. Jaha, vad ska jag hitta på som kan få mig på bättre humör igen då? Vänta nu. VARFÖR är min tröja blöt?! 
 
 
Jasså, jaha. Jag har suttit och geggat in den i en hundspya som någon hade placerat så fint i hörnet av soffan. Nä men då så. Så fantastiskt mysigt. 
 
It´s a sign. Gå och lägg dig nu Hanna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla gumman. Kan trösta dig med att jag vaknade i morse före klockan ringde och tyckte att det luktade gammalt piss. Tänkte för en sekund att jag kan väl inte ha gjort i sängen ändå... När jag sen småningom steg upp upptäckte jag att katten hade pinkat på min ena kudde som (turligt nog) låg på golvet nedanför sängen. Mysigt. Och hur i all vida värld har hon kommit på det? Den har väl legat där oräkneliga nätter förut... Fint. Men annars, ni hittar kanske en annan, bättre resa. Annars får ni stanna hemma med oss och äta gott och mysa i höstmörkret :)

Svar: Hihi, tack mamma, katthistorien hjälpte faktiskt lite (skadeglädjen you know...) ;)
Hääna Banääna

2012-09-26 @ 12:02:45
Postat av: mamsen

Ja det var alltså mamsen som skrev ovanstående...

2012-09-26 @ 12:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0