Mathimlen

Igår hade vi besök från en av våra leverantörer och blev bjudna på middag på Nautical. Ända sedan de började med sin Classique Rustique meny (i januari/februari nånting tror jag) så har jag velat gå dit och äta men det har inte blivit av, så jag var inte bara lite nöjd över att få gå dit igår! 
 
Enda problemet var att jag ville ha typ allt, framförallt alla förrätter. Beslutsångest deluxe. Men till slut lyckades jag bestämma mig för sniglar till förrätt, till varmrätt tog jag tournedos (det fick Kjell bestämma åt mig, det var så jobbigt att bestämma förrätt så jag hade inga krafter kvar till att bestämma varmrätt, hehe) och sedan lyckades jag dessutom trycka i mig crème brûlée till efterrätt. 
 
 
Och allt var så helt gudomligt gott att jag är alldeles salig fortfarande idag! Det var helt underbart! Riktigt god mat, det är lycka det. Det var helt perfekt, alltihopa. Vitlöksgeggan (nej jag kom verkligen inte på något bättre ord) som sniglarna låg i hade jag kunnat dricka med sugrör, hehe. Så det blir definitivt att gå dit snart igen! För övrigt så hade vi också en riktigt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0