Den perfekta lördagen!

Jag har INTE haft en rolig vecka, det har inte varit mycket som har gått vägen och jag har stundtals varit så grinig att jag bara har velat gråta (och ja, jag har gjort det också ett par gånger). Därför tror jag det känns extra fantastiskt att den här dagen blev så himla bra! 
 
Det började visserligen bli bättre redan igår då vi hade middag och bastu med jobbgänget. Riktigt roligt! Jag och 7 karlar som inte är särskilt rumsrena i sitt språk (vissa skulle nog nästan vara värda någon typ av utmärkelse), jag är väldigt okänslig av mig men igår var det till och med så pass att det nästan blev för mycket för mig - det säger en hel del om nivån på samtalsämnena. Men som sagt, kul hade jag! 
 
Hur som helst, den här underbara dagen började med sovmorgon och en helt underbar frukost. 
 
 
Förutom surmjölk, ägg och kaffe så gjorde vi en sjukt god fruktsallad med apelsin, kiwi och granatäpple. Så sjukt gott! Perfekt start på dagen. 
 
Sedan gick vi ner på stan en sväng, jag skulle ha ett pannband och Christofer skulle ha skokräm. Förutom pannband blev det även ett 3-pack strumpor och ett par handskar för löpning i kyla från Sportcenter. Nöjt följde jag med Christofer till Zko för att köpa skokräm. Vi kom därifrån med betydligt mycket mer... 
 
 
Det visade sig nämligen att de hade halva rea-priset på en massa skor, en massa BRA skor! Så vi kom därifrån med:
- varsitt par varma fodrade crocs (12€ istället för 39€) - galet sköna och varma, som gjorda för att ha på stugan!
- varsitt par riktigt viloga (=rejäla) stövlar (25€ istället för 79€) - alltid bra att ha
- och jag fick mig dessutom ett par svarta kängor (20€ istället för 69€)
- och ett par helt underbara varmfodrade gore tex sneakers (35€ istället för 99,95€) som jag just nu är helt övertygad om att kan vara de mest fantastiska skor jag någonsin har haft i min ägo! Riktigt varma och riktigt sköna! Helt perfekta hundpromenadskor så här års. De är helt klart mina nya storfavoriter!
 
Efter vår mycket lyckade spontanshoppingrunda tog vi dogzen med oss och gick ut på isen och busade och njöt av det underbara vädret. 
 
 
Jag älskar första bilden när Bella glider på rygg och Dixie hoppar över henne! Och andra bilden också, fullt bus och spegelblank is. Ja jag tog hur många bilder som helst, så det var liksom lite svårt att välja ut bara några. På tredje bilden kommer de i full fart och försöker bromsa, de slirade omkull gaaanska många gånger. Herregud vad kul vi hade - både vi och dogzen alltså! Och SÅ underbart med sol. 
 
När vi kom hem lite småfrusna efter en timme på isen (vi blev lite stillastående på slutet och kollade på en gocart med monsterdubbar på däcken - såg hysteriskt roligt ut, jag vill också!) myste vi ner oss i soffan med varsin varm oboy med minttu. Helt underbart! 
 
 
Perfekt avslutning på en helt underbar dag! Vad glad jag är att det inte blev någon Uppsala-tripp idag som det var tänkt från början, det här var en miljard gånger bättre! Nu har jag lite ny energi inför nästa vecka. 
 
Ikväll har vi dessutom hunnit få spontant kaffebesök i form av min far (mycket trevligt, jag älskar spontanbesök!) och ätit sen men god wienerschnitzel-middag. Så från början till slut har det här alltså varit en helt fantastiskt perfekt dag, jag kommer att somna lycklig och sova som en liten ängel i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0