Som att cykla!

Ikväll efter jobbet har jag gjort något som jag inte hade gjort på mååånga år (närmare 10 till och med om jag inte minns fel...), nämligen varit och ridit! 
 
Malin har ju liksom skaffat sig ("impulsköpt") häst, så då är det ju klart att man är lite nyfiken! Så när jag för ovanlighetens skull råkade ha passligt ikväll när hon frågade om jag ville följa med så var det klart att jag hakade på! Fast först fick mamma rota fram gamla dammiga ridbyxor och ridstövlar, haha. 
 
Jag måste erkänna att jag kände mig lite ringrostig, både i stallet, när jag hoppade upp, och framförallt när jag skulle börja trava... Men det tog inte många minuter innan det kändes helt normalt igen, så jag tänkte att det nog är lite som med cykling - har man en gång lärt sig så sitter det i ryggmärgen sedan liksom. 
 
Det var i alla fall riktigt kul! Och han var SÅ fin lilla Super! Jag ser helt klart fram emot att göra det igen, mina förfrusna tår vill dock framföra att de gärna väntar några plusgrader till först i alla fall, hehe. Tack Malin och Super för idag! 
 

Kommentarer
Postat av: Cilla

Vad roligt ! Jag hade samma känsla när jag börja rida hos vickan igen. Att oj nej hur ska detta gå då det var över 10 år sedan. Men det gick ju hur bra som helst. Tog inte länge innan man var inne på skänkelvikningar och annat skoj :D

2013-02-27 @ 21:44:37
Postat av: Camilla S

du är nominerad http://camillasvilja.blogspot.se/2013/02/blog-award.html :)

2013-02-27 @ 22:31:01
URL: http://camillasvilja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0