Underbar nyårsafton

Jag hade en helt perfekt nyårsafton, och jag tror att de flesta andra inblandade också håller med om att det blev riktigt riktigt bra! Klockan 18 kom Daniel, Malin, Macke och Emil hit. Vi började med lite glögg som välkomstdrink innan förrätten. 
 
 
Förrätten besod av svartbrödssnittar med smetana, rödlök, rom och citron. Mmmmmmm! 
 
 
Vi hittade en öl som hette Dixie! Självklart var vi tvugna att prova den, och den var faktiskt riktit riktigt god! 
 
 
På tal om Dixie så lärde hon sig ganska fort att det lönade sig att hålla sig nära Emil, där kunde man minsann få bli bjuden på ölskum om man såg söt ut! 
 
Sedan var det dags för Pictionary (på Daniels sätt), sjukt roligt! Först skrev alla två ord eller uttryck var som vi sedan blandade i en hink och så turades vi om att rita, och den som skrek rätt svar först fick poäng.
 
 
Malins "apröv" kan ha varit det roligaste någonsin, herregud vad jag skrattade! Ja, den där igelkotten till vänster föreställer alltså en apa! Jag vann förresten, mycket viktigt. 
 
Efter det var det äntligen dags för den efterlängtade huvudrätten, raclette - muuuums!!!! 
 
 
Efter den underbara maten (trots att jag åt mer än vad som borde vara möjligt skulle jag lätt ha kunnat tänka mig att äta det idag igen!) spelade vi lite Med Andra Ord. 
 
 
Vi lottade fram lagen och jag tyckte det var hysteriskt roligt att Särringen (jag) och Taniel (Daniel) blev på samma lag eftersom vi hade så snygga lappar. Fast ännu roligare var nog att Christofer stavade sitt eget namn fel, haha!
 
Vi hann dock inte spela klart innan det plötsligt närmade sig tolvslaget, så då var det bara att klä på sig och rusa ner till Miramarparken för lite fyrverkerier! Precis när vi skuttade över vägen hörde vi nedräkningen "5, 4, 3..." snacka om timing!
 
 
Efter fyrverkerierna hade vi ju fortfarande vår underbara efterrätt att se fram emot! 
 
 
Halloncocktail med vaniljkräm och passionsfrukt. Heeelt stört gott om jag får säga det själv! Mums mums mums. Definitivt en ny favorit. 
 
Sedan hann vi ännu med att spela en omgång Pictionary till och köra lite Mario Cart-turnering innan vi till slut lyckliga, proppmätta och nöjda stupade i säng. Som sagt, otroligt lyckat, trevligt och roligt nyårsfirande! Tack allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0