Home sweet home / Mallorca del 1

Jaha, nu är vi helt plötsligt hemma igen från vår Mallorca-weekend. Jag hade skrivit ett långt blogginlägg med bilder från det första dygnet när blogg.se-appen plötsligt crashade och vägrade starta igen - därav utebliven uppdatering. 
 
Vi har i alla fall haft det galet bra! Vi har ätit jättemycket jättegott och vädret har vi då inte kunnat klaga på. Det hade inte gjort något om vi hade fått stanna lite längre, bara två dagar till hade gjort mycket, men det var underbart ändå. 
 
Jag har tagit en hel drös med bilder, och eftersom jag inte kunde blogga under tiden så inser jag att det är bäst att dela upp det lite - dag för dag känns mest logiskt. Bara med systemkameran har vi knäppt 159 bilder (varav 27 visserligen är på flygplan, men ändå), så ni förstår att det inte är helt lätt att välja. 
 
Vi börjar då med första kvällen och dag 1 (fredagen)! 
 
 
Först ser ni utsikten från vårt hotellrum när vi kom fram till Port de Pollenca, svårt att klaga på den. Längs strandpromenaden fanns det flera jättehäftiga sandslott som på kvällen dessutom var upplysta, så fint! Och så kvällens helt fantastiska middag - grillade skaldjur och fiskar - det var verkligen heeelt gudomligt!
 
 
Första dagen började med en stunds njutande av vår utsikt (vaknade av att solen värmde genom fönstret, underbart), frukost ute i solen med havet framför och flygplansspaning (karlarna var otroligt faschinerade och pratade och analyserade i timmar...).
 
 
Sedan blev det en stunds solning (alldeles för kort för min smak, men så är jag ju lite extrem också), riktigt god musselpasta till lunch och så en stunds chillande innan det bar av till Alcúdia för middag. Musslor, sång av 3 matadorer, och en riktigt spännande (ful men god) lokal fisk. Sedan drog vi tillbaka till Port de Pollenca där vi drack världshistoriens äckligaste irish coffee (tack och lov tog jag med likör 43 istället) och åt god glass, innan vi hittade en irländsk pub där det var världens drag och där mamma och pappa blev halva natten! 
 
Mycket bra början på resan alltså! Fortsättning följer (förhoppningsvis imorgon).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0