Jobbigt värre

Ikväll har jag hållit på och försökt packa inför helgens resa (på torsdag åker vi till Mallorca, ifall någon nu mot förmodan skulle ha missat det), men det är ju så sjukt svårt att packa för en weekend! En natt fixar man alltid, två är inte så hemskt avancerat heller, och två veckors Florida-packning kan jag göra i sömnen.
 
Men att packa för en weekend som inte kommer att bestå av shopping och där det ska vara 10 grader varmare än det var här hemma just idag när man inte har upplevt sådan värme på 8-9 månder.... Hur varmt är det egentligen? Jag kommer seriöst inte ihåg vad det innebär?! Endast bikini eller läderjacka? Miniminiminishorts eller lite trasiga jeans? Ärmlöst linne eller t-shirt med bara en stickad tröja utanpå? God knows. 
 
Och då ska vi dela på en 20 kg väska och lär troligtvis trycka ner i princip hela sommargarderoben där för säkerhetsskull. För att jag inte har en aning. För hur ska jag idag kunna veta vad jag känner för att ha på mig på fredag?! Ja, slå det i-landsproblemet om ni kan. 
 
 
Jag vet i alla fall att jag ÄLSKAR sol och att jag nästan exploderar lite av lycka bara över tvåsiffriga plusgrader här hemma just nu, så jag tror inte att jag kommer att ha så mycket att klaga över när det gäller vädret i alla fall! Halleluja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0