LEKA LÄRARE

Jag har plötsligt en nyvunnen respekt för lärare. Det är ju skitjobbigt att försöka lära ut! Mest kul i och för sig, men man blir så trött i huvudet och torr i munnen av allt pratande. Det är nästan så illa att man till slut tröttnar på att höra sin egen röst... Hemska saker.
.
Jag håller alltså på och lär upp lite ny sommarpersonal just nu. Första började förra veckan, och idag var det dags för nästa. Det är tur att de är så duktiga och trevliga!
.
Men som sagt. Slut i huvudet blir man av allt pratande, att försöka förklara sådant som jag gör på rutin på ett förståeligt sätt, försöka få med allt viktigt och försöka göra det i en förståelig ordning.
Precis som kärringen i lila klänning har jag känt mig idag! Men min "elev" var definitivt mycket trevligare än den där döskallen. Det blev inte heller bättre av Caritas kommentar "Ja nu får du prata i alla fall!". Hmh. Vad ska det betyda måntro? Jag som är så tyst och försynt...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0