Malins Pantmaskin!

Herregud vad jag har skrattat på jobbet idag! Jag sade ju att det bara spårar ur mer och idag har det varit vilda västern! Chefen var in en sväng idag också, han förstod kanske inte riktigt det roliga när vi försökte förklara för honom. Men huvudsaken är ju att vi hade en av de roligaste dagarna någonsin!
.
Okej, this i what happened.
Kund: Jag skulle vilja ha rullar till en sådan där Point-maskin
Malin: Nää, vi har inga rullar till någon pantmaskin...
Hysteriskt roligt! Det fick obligatoriska följder som "Är du pantad eller?", "Pantaa mera!" osv.
.
MEN sedan blev det ännu roligare när Daniel kom på att vi skulle BYGGA en pantmaskin åt Malin av kartonger! Vi satte igång direkt. 3 lådor, en massa tejp och en del svart presentpapper senare...
.
Klippa klippa klippa...
.
KLART!! Med instruktioner, kvittoknapp, kvitto, pantburk och allt!
.
Sjukt nöjda byggare!
.
Då var det äntligen dags för det mest spännande steget (fast vi hade nog allra roligast medan vi byggde egentligen, och spännande då med - tänk om hon hade kommit ner?!), det var alltså dags att få ner Malin till källaren och se hennes reaktion!
.
Daniel gick upp till Malin och bad henne komma ner och kolla på en grej. Jag gömde mig bakom några lådor precis utanför kontoret med iPhonen i högsta hugg, och Emil gömde sig bakom sitt skrivbord med sin Desire HD i högsta hugg - båda redo för att filma Malins reaktion!
.
Och självklart ska ni få se resultatet, ur båda vinklar! Först min:
.
.
Och så Emils:
.
Ihihihihi! Jag älskar att hon inte ens fattade först! Och jag ÄLSKAR hennes reaktion när hon fattade! Hon berättade sedan att hennes första tanke var "Jaha? En ölburk?". Haha. Hon såg inte ens skylten "Malins Pantmaskin" först!
.
Ojoj, det här var en alldeles fantastisk dag på mitt underbara jobb! Och om någon tycker att vi bara leker så är det inte alls sant - det kallas teambuilding!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0