Inget aprilskämt

Igår var vi på en lååång och härligt vårig promenad med hundarna. Visserligen blåste det svinigt kallt, men dogzen var ändå så där vårspralliga och lyckliga att vi var tvungna att släppa dem lösa en stund så de fick busa lite. Jag blev också lite lycklig och kände "Yes, nu är det snart vår och sommar på riktigt!". När vi kom in började det snöa. Efter en stund vräkte det ner...

.
.
Små hundar i full fart!
.
Ja. Jag hoppades innerligt och lyckades nästan intala mig själv att all den där snön bara var ett enda stort aprilskämt och att allt skulle ha smält bort tills idag. Behöver jag säga att det var en aning deprimerande att vakna upp till det här idag:
.
.
Och så här har det hållit på hela dagen till och från. Snöstorm är ju precis vad man önskar sig nu när man längtar som en idiot efter sommar, sol och värme. Nåja, som tur är lär det smälta bort ganska fort och med riktigt mycket tur kanske det här var det sista vi såg av vintern nu? Man kan alltid hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0