Övning ger färdighet

Idag har jag och Bella varit på handlerkurs, för imorgon ska vi nämligen på Agility.ax inofficiella utställning och i samband med den fanns det möjlighet att gå en kurs idag. Att säga att vi var i stort behov av den här kursen är en enorm underdrift... 
 
Bella var så rädd att hon inte ens ville ha kalkon - då är det illa. Men mot slutet kändes det som att det lossnade lite för henne i alla fall (hon kom plötsligt ihåg hur man går framåt och började till slut äta kalkon igen), så jag tror att det var superbra uppvärmning för henne (och jag fick en hel del bra tips på vad jag ska tänka på!), nu har hon ju i färskt minne tills imorgon att det inte alls är så farligt att gå lite fram och tillbaka och få beröm och godis! Det stora problemet är ju faktiskt hennes självförtroende, men kanske att det gick lite framåt idag i alla fall.
 
 
Jag skulle ta en bild på hur fint hon kan stå när inga främmande människor och framförallt inga främmande hundar är i närheten, men då kom Dixie och sniffade henne i röven så ni får helt enkelt nöja er med att föreställa er hur fin hon egentligen skulle kunna vara....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0