Rensning

Jag har varit duktig och rensat i mina garderober (3 stycken proppfulla...) den här veckan. Det är alltid lite jobbigt att försöka ta sådana där svåra beslut (snacka om i-landsproblem) om vad som ska få stanna och vad man ju helt ärligt aldrig kommer att använda igen. "Jaa, varför inte? Man vet ju aldrig?" är jag expert på att tänka. 
 
Fast det är ju rätt kul att gå igenom och bli påmind. "Åh herregud, hur tänkte jag där?!" eller "Åååh, den här hade jag ju helt glömt! Fan vad bra!". Jag stötte på båda alternativen även denna gång. Det var dock inte riktigt lika kul som vanligt, flera plagg var jag nämligen tvungen att lägga i kassen med etiketten "för gammal för". Det var INTE en rolig insikt kan jag lova.
 
Till slut lyckades jag ändå fylla 3 stora påsar med grejer som jag inte behöver. Två av dem lade jag undan åt Alicia, och en åt mamma. 
 
 
Alicias kassar. 
 
Idag kom Alicia hit för att gå igenom grejerna. Världens blandning av gammalt, nytt, delvis använt, mycket använt, inte alls använt, billigt skit och lite bättre grejer.
 
 
"Syrran" mitt i himmelriket!
 
Jag blev av med en hel del, så det känns himla bra! Det mesta som hon inte ville ha får antingen bli stugkläder, skänkas till någon som inte har problemet med garderober som är överfyllda av kläder som inte används, eller i värsta fall (och tyvärr högst troligt) slängas. Hoppas det finns något som mamma vill ha också (förslagsvis inte ur kategorin "för gammal för", om jag får önska...), så känns det ännu lite bättre.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror nog jag ska hitta nåt, speciellt från kategorin "för gammal för" ; )

Svar: Hihihi, ja det tycker jag skulle vara roligt! ;)
Hääna Banääna

2012-08-17 @ 13:15:32
Postat av: Mamsen

Alltså det var morsan det, lyckades missa att få med avsändare : D

2012-08-17 @ 13:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0