En liten sammanfattning av dagen

Idag har varit en halvbra dag. Det har varit jättevarmt och fint, vid 2-tiden blev det mulet (nackdelen när det är så här varmt - det blir nästan alltid molnigt på eftermiddagen) så min planerade heldagssolning blev lite förkortad, men det var fortfarande ca 27 grader varmt och vid middagstid kikade solen fram igen.

.
.
På eftermiddagspromenad till Orange County Convention Center, behöver jag säga att jag höll på och svettades ihjäl och undrade hur fan jag tänkte när jag tog på mig jeans när det är 27 grader varmt ute och jag ska promenera ca 6 km?!
.
Så det är alltså inte vädret det har varit fel på (även om jag blev grinig när molnen kom, jag tror jag har inbillat mig att vi åker hem på lördag, trots att det är först nästa lördag vi åker - alltså ingen anledning till panik), problemet är att jag har kännt mig sjuk. Lite ont i halsen, snuvig och eventuellt lite feberkänningar (som jag enkelt ignorerade med hjälp av burana och sovande i solstolen - jo mamma, jag lovar att det är hälsosamt att göra så), så jag har varit rätt så hängig idag.
.
.
Men jag har proppat i mig en massa vitaminer och grejer och hoppas på att det är borta imorgon. Eventuellt ger jag mig ut på en springtur imorgonbitti så vet jag direkt om det faktiskt är förkylning eller om det kanske är allergi eller något annat fånigt och ofarligt. Men det beror förstås på hur jag mår när jag vaknar.
.
För övrigt fyndade jag dessa två Orlando- och Florida-nagelfilar samt ett underbart lip butter som smakar choklad och mint på Walgreens när vi var på promenad:
.
.
Och som vanligt blev det självklart en Bloody Mary på balkongen innan middagen.
.
.
Vi använder Mr T´s Bold & Spicy (pepprig och stark!) Bloody Mary blandning, så jag är helt övertygad om att det bränner bort lite halsbakterier också, eller vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nå vi får hoppas det : ) annars brukar det inte vara så skönt att sova i solen även fast man inte är förkyld : ) nu har sportlovet börjat och här är plusgrader o mulet. Tänk på det! Jättekul... Man kan inte ens skida ( om man nu skulle vilja det ) : ) ha det gott. Puss, puss, mamsen

2012-02-17 @ 15:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0