Hur man inte ska äta en semla

Eftersom det tydligen var fastlagsdagen idag (heter den förresten faktiskt fettisdagen i Sverige?? Fantastiskt kul ju) skulle det självklart ätas fastlagsbullar/semlor till kaffet på jobbet. Jag är egentligen inte så imponerad av semlor, de är så himla mäktiga och jag börjar alltid må illa efteråt, men en halv tänkte jag att jag kunde äta i alla fall.

Jag började med locket, man måste ju liksom orka med det godaste i alla fall, och lyfte lite försiktigt (tyckte jag) bort det från resten av bullen. Som i ett trollslag låg allting på bordet och mina svarta jeans var vita av florsocker. HUR gick det till??

"Bloggbild!!" lyckades Daniel få fram mellan skrattattackerna. Jag älskar att jag har blogghjärntvättat mina kollegor så att de tänker åt mig!

 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Är det olika dagar i Finland/Åland och Sverige? I min kalender står det 21... blev rädd att jag glömt att plocka fram semlebullarna från frysen jag bakade för en tid sen :/

2012-02-08 @ 09:43:33
URL: http://camillasvilja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0