Dagen i bilder

Jag tänkte bjuda på lite bilder från dagen! Låter det som en bra idé? Vi har egentligen inte gjort så mycket idag, och ännu mindre lär det bli de kommande dagarna då det ska bli så varmt, men lite bilder har vi ändå lyckats skrapa ihop.

Första bilden är egentligen från igår: middagen i form av bakad potatis med räk- och romröra (jag vet inte om man kan kalla den skagenröra när det är vårt eget påhittade recept?)
.
.
Bakpotatis i det här landet är INTE små!! Det här är min tallrik med den minsta potatisen jag kunde hitta, jag överdriver inte det minsta när jag säger att de flesta var dubbelt så stora!
.
.
Dagens frukost - en klassisk Florida-frukost! Det enda som skiljer sig från tidigare år är att jag har med mig riktigt rågbröd i år, helt enkelt för att jag inte pallar vitt bröd (det blir mättar inte och blir ju bara till deg i magen?! Gott är det inte heller...) och det som ska föreställa mörkare bröd här skulle med all säkerhet klassas som halvljust bröd med extra sirap hemma...
.
.
Svärmor och svartklädda bleka jag på morgonpromenad runt sjön. Bland annat såg vi denna fiskgjuse:
.
.
.
Som blev lite förbannad på Christofers bildknäppande och flög iväg.
.
För en liten stund sedan var det äntligen dags för årets första Bloody Mary (nej, de på flyget räknas inte)!
.
.
.
Muhuuuums! Och nu medan karlarna grillar dagens middag:
.
.
...Passar jag på att ha lite quality-time med bloggen och Miller Highlife!
.
.
Men nu ryktas det att middagen börjar vara klar hörni, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0