Nya favoriträtten

Man måste alltid tänka på att omge sig med rätt typ av vänner. Och nu menar jag inte att de ska vara snälla eller så, nej man måste ju tänka på att man kan ha nytta av dem! Sjuksköterskor, sjukgymnaster, sommelierer... Och självklart måste man ha minst en kock.

Här om dagen när jag hade lite kycklingfiléer i kylen och total idétorka gällande middagen passade jag på att utnyttja min kock. Tipset jag fick visade sig bli så sjukt gott att jag var tvungen att laga det idag igen! Och snäll som jag är tänkte jag dela med mig av tipset till er.
.
.
Man skulle ju kanske kunna tycka att jag kunde ha bemödat mig att ta en bättre bild, men jag var vrålhungrig så den här fick duga nu bara.
.
Hannas nya favoritmiddag:
Färsk pasta
Kycklingfiléer
Rödlök
Grädde
Blåmögelost (eller t.ex. mustapekka för de som inte äter mögelost, det blev också uppskattat)
Buljongtärning
.
Jag hade inget riktigt recept från början och jag har bara improviserat så några mått har jag inte, man får gå på känsla bara och smaka av tills man är nöjd!
.
Stek hackad lök i smör, ha i lite råsocker (så blir löken alldeles så där supergod och ger resten jättegod smak). Stek kycklingen (jag strimlade den först som ni kanske ser på bilden), när den har fått lite färg hällde jag på lite vatten och i med buljong. När buljongen hade löst upp sig hällde jag i grädde och lät det puttra ett tag. I med osten och låt allt gotta ihop sig. Koka färskpastan i ca 1 minut. Klart!
.
Skitenkelt, billigt och jättegott! Rekommenderas starkt. Om ni undrar vad det andra är så är det lite bladspenat, coctailtomater, mozzarella, olivolja, balsamico, flingsalt och peppar. Mums det också.

Kommentarer
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

hahahaha vilken rolig finne :D

2012-01-14 @ 12:53:54
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Fanny

Tack Hanna! Jag åker till Vasa idag och blir borta några veckor, men kanske sen då jag kommer hem! Om jag har tid, är bara hemma drygt en vecka då.. Men vi ser det då!



De där ska ja föresten prova laga nån dag! Verkar gott!

2012-01-15 @ 13:26:13
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0